Korang makan lagi tak Ais Pop???

salam ramadan~~

zaman syu kecik-kecik dulu, memang terkenal dengan AIS POP ni...sebab murah 1...yela sekupang je..memang mampu la beli...buat penghilang dahaga...syu beli AIS POP yang keras...sebab boleh kepak (patah) dua...jimat...2 orang boleh makan...hehehe....

itu zaman 10 - 12 tahun lepas...zaman syu budak sekolah...tapi sampai sekarang pun syu masih lagi makan AIS POP...Korang makan lagi tak AIS POP ni??? tambahan pula syu sekarang ni buka kedai runcit (ayah syu la yang buka...syu keje je)...memang ada jual AIS POP...harganya masih lagi sekupang @ 10 sen...memang laku giler AIS POP ni...masih terkenal dikalangan budak-budak zaman sekarang....tapi kedai syu ni area kampung-kampung...mungkin kawasan bandar dah tak makan AIS POP ni...sekarang kan zaman Ais Cornetto, Ais Walls, Ais Magnolia....huhuhu

~ais pop sejuk~

~ais pop beku~

kat kedai syu ni ada jual AIS POP yang sejuk dan beku....kalu syu, dulu memang makan yang beku (keras)...sebab boleh kepak dua....tapi sekarang ni ramai budak lebih gemar yang sejuk...sebab boleh minum air dia terus...sehari lebih dari 10 kali ulang alik beli AIS POP...best pula tengok budak-budak ni....

masa mula-mula buka kedai ni, sekotak AIS POP habis dalam masa 2 hari....tapi sekarang, sehari perlukan 2 kotak AIS POP....memang paling laris AIS POP ni la....sekarang kena bagi ada stok 10 kotak AIS POP sekali ambik barang....

~10 kotak ais pop baru diambil siang tadi~

alhamdulillah....rezeki bulan ramadan, tetap ada...walaupun kurang sikit berbanding hari biasa, mungkin sebab bulan puasa sama...dan sini dah mula setiap hari hujan....memang la best...sejuk redup je....cuma harap-harap rak banjir je la....kalu banjir memang habis la kedaiiii...

1 comment:

  1. makanan feveret zaman kanak2
    10 sen satu
    hehehe

    ReplyDelete