Tips Pengambilan Sarapan Yang Sihat

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Blogger~~

Sarapan sangat penting untuk kesihatan kita. Orang selalu akan kata, "aku brunch terus. Tak breakfast dah." Sama la juga dengan syu. Huhuhu. Sebab tu rasa tak bertenaga je. Mudah penat. Rupanya cara pemakanan tak betul. Peringatan pada diri sendiri dan blogger lain. Dah sedia nak breakfast semua???


Sedikit perkongsian tips pengambilan sarapan yang sihat di bawah ye untuk tatapan bersama..


1)  Masa terbaik untuk sarapan adalah antara jam 6 hingga 9 pagi. Tiada istilah Brunch.



2) Ambil sarapan dalam tempoh sejam atau selepas berjalan, dan elakkan mengambil sarapan yang lewat.

3) Makan makanan tinggi protein bagi membantu mengurangkan rasa lapar dalam tempoh yang lama.


4) Tambah buahan dan sayuran seperti pisang dalam bijirin dan lada benggala dalam omelette.

5) Elakkan mengambil pastri, makan makanan manis seperti donut dan muffin ketika bersarapan. Makanan ini membuatkan kita berasa cepat lapar.

 

6) Banyakkan juga minum air kosong setiap hari.


2 comments:

  1. Setuju, sarapan sangat penting untuk ada kehidupan yang sihat dan bertenaga kann ^o^)// suka post ni, ringkas tapi padat. lapar jap tengok gambar 16 makanan tu.

    ReplyDelete
  2. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi www.asianbet77.com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
    - Bonus Mixparlay .
    - Bonus Tangkasnet setiap hari .
    - New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    Untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : melasian77cs@gmail.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    asianbet77.com

    Download Disini

    ReplyDelete